Czy UX ma wpływ na SEO

Odpowiedź Google na prośbę o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia

Google zmieniło tytuł oraz treść wiadomości e-mail, którą otrzymują użytkownicy po wysłaniu prośby o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia.

Prośba o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia jest to wniosek, wysyłany do Google po rozwiązaniu problemów wskazanych w powiadomieniu o podjętych działaniach Google z prośbą o ponowne sprawdzenie strony.

Wcześniej po wysłaniu wniosku użytkownik otrzymywał wiadomość zwrotną o treści: „Manual spam action revoked”, czyli Działania ręczne zostały odwołane. Nowe powiadomienie brzmi „Reconsideration Request Approved for www.example.com”, czyli Ponowne rozpatrzenie zgłoszenia zostało dopuszczone”.

Zmieniła się również treść wiadomości wysyłanej przez Google. W treści zaznaczone jest, że odwołanie działań ręcznych, nie gwarantuje wzrostu pozycji strony w rankingu.

Więcej można przeczytać na portalu SE Rond Table.x

Informuj spamerów, że na Twojej stronie są blokowani

Nie od dzisiaj wiadomo, że fora i blogi z możliwością komentowania są narażone na ataki spamerskie. Dzieje się tak, gdyż dla wielu osób jest to najłatwiejszy sposób pozyskania linka. Natomiast moderatorom nie łatwo jest oddzielać wartościowe komentarze od tych spamerskich.

Blokowanie komentarzy spamerów za pomocą atrybutów „noindex, nofollow” sprawia, że komentarze są wciąż widoczne dla użytkowników. Należy pamiętać, że blokowanie spamerskich komentarzy to nie tylko ukrywanie ich przed Google. Użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją witryn również nie chcą czytać nic nie wnoszących komentarzy i wpisów.

John Mueller z Google sugeruje, aby informować spamerów o tym, że na danej stronie ich działania będą blokowane. Ma to na celu spowodować, że zrezygnują z podejmowania takich działań na Twojej witrynie.

Pracownik Google zachęca do podejmowania agresywnej walki ze spamerami. To właśnie jasny komunikat, że na danej witrynie ich działania nie przyniosą żadnych korzyści ma spowodować, że się wycofają.

Google Phantom Update?

W ubiegłym tygodniu po raz kolejny internauci podejrzewali aktualizację algorytmu Panda. Przypuszczenia po raz kolejny okazały się błędne. Czy możliwe jest, że Google zaktualizowało inny mniej popularny algorytm?

Glenn Gabe, który od 19 lat zajmuje się marketingiem internetowym i współpracuje między innymi z portalem Search Engine Land podejrzewa, że ostatnie zmiany, które niektórzy odnotowali były wynikiem odświeżenia algorytmu Phantom.

Glenn Gabe nazwę Phantom nadał algorytmowi, który miał miejsce 16 czerwca. Był to update którego wypuszczenie podejrzewał świat seo, natomiast zaprzeczali pracownicy Google. Ostatecznie John Mueller potwierdził update, zaznaczając że nie była to aktualizacja ani Pandy ani Pingwina.

Na blogu, który prowadzi Glenn Gabe pojawił się wpis, w którym autor opiera przypuszczenia o aktualizacji algorytmu Phantom na swoich obserwacjach oraz publikuje wykresy swoich klientów.

Czy przypuszczenia są prawidłowe? Trudno to ocenić, ponieważ na forach w ostatnim czasie było dosyć spokojnie. Jednak Barry Schwartz potwierdza, że pomimo braku komentarzy na forum dostał wiele prywatnych wiadomości sugerujących update.

Czy zduplikowane tagi title i descriptions są problemem?

John Mueller powiedział w ostatnim hangoucie, że zduplikowne tagi title i descriptions nie są powodem, aby Panda uznała stronę za słabą jakościowo.

Zdaniem Johna posiadanie na stronie zduplikowanych tytułów i opisów nie sprawi, ze algorytm Google uzna, że strona ma problemy z jakością treści, ponieważ roboty Google spoglądają na stronę całościowo.

John Mueller: „(…)just because you have duplicate titles and meta tags, it doesn’t mean you have a quality problem with your web site.(…)”

Oczywiście nawet jeśli nie ma to większego znaczenia, to warto poprawić powtarzające się na stronie tytuły i opisy.

Kiedy User Experience wpływa na ranking stron?

Podczas wprowadzenia przez Google nowego algorytmu głośno było również o znaczeniu UX (user experience) przy ustalaniu rankingu stron. Jednak należy pamiętać, że nie zawsze UX jest czynnikiem rankingowym.

Zgodnie z zapowiedziami Google UX ma znaczenie przy ocenianiu stron mobilnych. Odpowiednie dostosowania strony do urządzeń mobilnych miało stać się jedynym z ważniejszych czynników wraz w wprowadzeniem w życie nowego algorytmu mobilnego. Jednak w przypadku rankingu wersji desktopowych stron UX nie jest czynnikiem wpływającym na kolejność stron w wyszukiwarce.

Informację potwierdził Gary Illyes z Google. Jedna z użytkowniczek opisuje na Twitterze sytuację, gdy dwie strony posiadają podobny content, ale jedna oferuje lepszy UX. Czy w takiej sytuacji będzie to miało wpływ na ranking stron? Gary Illyes odpowiedział: „w przypadku stron mobilnych tak, od kiedy UX jest podstawą nowego algorytmu mobilnego. W przypadku wersji desktopowych obecnie nie.