Ciekawostki Google Asd

Weryfikacja numerów telefonów w reklamach Google AdWords

Google planuje wprowadzić weryfikację numerów telefonów, które wyświetlają się w reklamach Google AdWords.

Numery telefonów wyświetlane są w tzw. rozszerzeniach reklam – to rodzaj formatu reklam, w którym mogą pojawiać się dodatkowe informacje dotyczące danej firmy. Jednym z typów takiego rozszerzenia są właśnie rozszerzenia połączeń umożliwiające wykonanie telefonu.

Do tej pory wpisać można było dowolny numer telefonu i nie było to sprawdzane. Google planuje jednak zaostrzyć dotychczasowe regulacje i od czerwca 2015 wprowadzi obowiązkową weryfikację własności numerów telefonów w rozszerzeniach połączeń i lokalizacji. Aby bez obaw korzystać z rozszerzeń i aby było one zatwierdzone, reklamodawca musi udowodnić, że numery telefonów pojawiające się w reklamach są powiązane z promowaną w nich firmą. W momencie, gdy dany numer będzie wymagał weryfikacji wyświetlona zostanie notka „Niezweryfikowany” lub „Niezweryfikowany numer telefonu”. O sposobach weryfikacji można dowiedzieć się więcej z tego artykułu.

Nowe zasady dla sprzedawców biletów w AdWords

Google wprowadza pewne zmiany w zasadach AdWords dla sprzedawców biletów. Bardzo duże znaczenie zyskuje specjalny certyfikat, bez którego sprzedawcy nie będą mogli reklamować się w AdWords. Czego Google wymaga od sprzedawców? Sprawdź!

Firmy zajmujące się sprzedażą biletów na różne wydarzenia mają możliwość reklamowania się w AdWords, jednak konieczne jest uzyskanie certyfikatu Google, który wymagany jest dla wszystkich formatów i rozszerzeń reklam. Istnieją jednak pewne warunki uzyskania certyfikatu, służące potwierdzeniu wiarygodności danej firmy – Google wymienia szczególnie ważne wymagania względem sprzedawców:

  • nie mogą oni sugerować, że są głównym dystrybutorem biletów na wydarzenia,
  • powinni informować, że zajmują się odsprzedażą,
  • powinni podać łączną kwotę do zapłacenia, ale też rozbić kwotę pokazując jakie dodatkowe opłaty i podatki zawiera cena biletu,
  • sprzedawcy muszą poinformować klientów o tym, że ceny biletów mogą być wyższe niż ich wartość nominalna.

Więcej informacji dostępnych jest pod tym adresem https://support.google.com/adwordspolicy/answer/7577050

Czy w narzędziu podglądu i diagnostyki reklam występuje błąd?

Na forum Google AdWords jeden z reklamodawców zgłosił błąd w narzędziu podglądu i diagnostyki reklam. Błąd został zauważony 2 tygodnie temu i powtarzając się, utrudniał korzystanie z podstawowych funkcji narzędzia.

Narzędzie podglądu i diagnostyki pozwala na swobodne wyszukiwanie reklamy i sprawdzenie, czy reklama pojawia się np. na określonych obszarach, nie nalicza jednak dodatkowych wyświetleń. Wyszukiwanie jest możliwe wyłącznie w sieci wyszukiwania Google. Błąd zgłoszony przez użytkownika związany był z wyszukiwaniem reklam w zależności od lokalizacji – nie można było zobaczyć, czy na innych obszarach reklama również jest widoczna.

Google próbowało rozwiązać problem i przez dłuższy czas uważało, że jest to błąd użytkownika, jednak ostatnio przedstawiciel Google AdWords odświeżył wątek na forum przyznając, że nieprawidłowość leży jednak po stronie Google: Problem został zidentyfikowany i okazuje się, że jest to usterka techniczna. Nasi specjaliści aktualnie pracują nad naprawieniem błędu. Będziemy Was informować o tym na bieżąco.

Czy Wy zauważyliście taki błąd?

Reklamy elastyczne w wyszukiwarce już dostępne

W ostatnim czasie Google udostępnił polskim użytkownikom możliwość tworzenia nie tylko reklam elastycznych w sieci reklamowej, ale również w wyszukiwarce. Nowy typ reklamy ma umożliwić wyświetlanie trafniejszych oraz bardziej rozbudowanych komunikatów potencjalnym klientom.

Działanie i zalety

Celem reklam elastycznych w wyszukiwarce jest dopasowanie komunikatów reklamowych do haseł wyszukiwanych przez użytkowników. Z tego powodu niezwykle ważne jest podanie jak największej liczby nagłówków oraz tekstów reklam, aby Google był w stanie dopasować reklamę do zapytań potencjalnych klientów. Wymagane jest wprowadzenie minimum 5 różnych nagłówków oraz co najmniej 2 tekstów reklam. Dzięki temu rozwiązaniu Google samodzielnie dopasowuje komunikaty oszczędzając czas reklamodawców.

Obecnie reklamy elastyczne w wyszukiwarce występują w wersji beta – z tego powodu ich dostępność dla niektórych reklamodawców może być ograniczona. Jednakże, Google zapewnia, że trwają prace nad ulepszaniem systemu ich funkcjonowania.

Mierzenie efektywności reklam z Ad Strength

Reklamy elastyczne w wyszukiwarce to nie jedyna nowość. Od września Google wprowadził wskaźnik Ad Strength, pozwalający zmierzyć skuteczność danej reklamy elastycznej w sieci reklamowej bądź wyszukiwarce jeszcze przed jej publikacją. Reklamy oceniane są w skali od ,,Zła’’ do ,,Doskonała’’. Ponadto, Google podaje sugestie dotyczące obszarów, które można poprawić, aby reklama była bardziej skuteczna np. ,,Dodaj więcej nagłówków’’. Ad Strength ma pomóc w tworzeniu efektywnych reklam zawierających odpowiednią ilość informacji.

Automatyczne rozszerzenia reklam produktowych (PLA)

Reklamy wyróżniające się na tle konkurencji, a jednocześnie dostarczające trafnych i pełnych informacji mogą być skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. W reklamach Google AdWords w celu wyróżnienia ofert do reklam dodawany jest tekst promocyjny, który cieszy się popularnością wśród reklamodawców – teraz Google wprowadza nowe automatyczne rozszerzenie reklam produktowych (PLA).

Nowe rozszerzenia korzystają z informacji podanych przez reklamodawców w ustawieniach Merchant Center i w plikach danych. Dzięki nim można wyświetlać czytelne informacje o niższej cenie i bezpłatnej dostawie. Według ostatnich danych reklamodawcy korzystający z automatycznych rozszerzeń uzyskują wyższy współczynnik klikalności i to rozwiązanie zdobywa już zwolenników. Pojawiły się również pierwsze informacje, że Google zamierza wyłączyć funkcję tekstu promocyjnego i jeszcze częściej wyświetlać rozszerzenia automatyczne.

Dodatkowe informacje i forum dyskusyjne dostępne jest na Google+.