Weryfikacja numerów telefonów w reklamach Google AdWords
Google planuje wprowadzić weryfikację numerów telefonów, które wyświetlają się w reklamach Google AdWords.
Numery telefonów wyświetlane są w tzw. rozszerzeniach reklam – to rodzaj formatu reklam, w którym mogą pojawiać się dodatkowe informacje dotyczące danej firmy. Jednym z typów takiego rozszerzenia są właśnie rozszerzenia połączeń umożliwiające wykonanie telefonu.
Do tej pory wpisać można było dowolny numer telefonu i nie było to sprawdzane. Google planuje jednak zaostrzyć dotychczasowe regulacje i od czerwca 2015 wprowadzi obowiązkową weryfikację własności numerów telefonów w rozszerzeniach połączeń i lokalizacji. Aby bez obaw korzystać z rozszerzeń i aby było one zatwierdzone, reklamodawca musi udowodnić, że numery telefonów pojawiające się w reklamach są powiązane z promowaną w nich firmą. W momencie, gdy dany numer będzie wymagał weryfikacji wyświetlona zostanie notka „Niezweryfikowany” lub „Niezweryfikowany numer telefonu”. O sposobach weryfikacji można dowiedzieć się więcej z tego artykułu.
Nowe zasady dla sprzedawców biletów w AdWords
Google wprowadza pewne zmiany w zasadach AdWords dla sprzedawców biletów. Bardzo duże znaczenie zyskuje specjalny certyfikat, bez którego sprzedawcy nie będą mogli reklamować się w AdWords. Czego Google wymaga od sprzedawców? Sprawdź!
Firmy zajmujące się sprzedażą biletów na różne wydarzenia mają możliwość reklamowania się w AdWords, jednak konieczne jest uzyskanie certyfikatu Google, który wymagany jest dla wszystkich formatów i rozszerzeń reklam. Istnieją jednak pewne warunki uzyskania certyfikatu, służące potwierdzeniu wiarygodności danej firmy – Google wymienia szczególnie ważne wymagania względem sprzedawców:
- nie mogą oni sugerować, że są głównym dystrybutorem biletów na wydarzenia,
- powinni informować, że zajmują się odsprzedażą,
- powinni podać łączną kwotę do zapłacenia, ale też rozbić kwotę pokazując jakie dodatkowe opłaty i podatki zawiera cena biletu,
- sprzedawcy muszą poinformować klientów o tym, że ceny biletów mogą być wyższe niż ich wartość nominalna.
Więcej informacji dostępnych jest pod tym adresem https://support.google.com/adwordspolicy/answer/7577050
Czy w narzędziu podglądu i diagnostyki reklam występuje błąd?
Na forum Google AdWords jeden z reklamodawców zgłosił błąd w narzędziu podglądu i diagnostyki reklam. Błąd został zauważony 2 tygodnie temu i powtarzając się, utrudniał korzystanie z podstawowych funkcji narzędzia.
Narzędzie podglądu i diagnostyki pozwala na swobodne wyszukiwanie reklamy i sprawdzenie, czy reklama pojawia się np. na określonych obszarach, nie nalicza jednak dodatkowych wyświetleń. Wyszukiwanie jest możliwe wyłącznie w sieci wyszukiwania Google. Błąd zgłoszony przez użytkownika związany był z wyszukiwaniem reklam w zależności od lokalizacji – nie można było zobaczyć, czy na innych obszarach reklama również jest widoczna.
Google próbowało rozwiązać problem i przez dłuższy czas uważało, że jest to błąd użytkownika, jednak ostatnio przedstawiciel Google AdWords odświeżył wątek na forum przyznając, że nieprawidłowość leży jednak po stronie Google: „Problem został zidentyfikowany i okazuje się, że jest to usterka techniczna. Nasi specjaliści aktualnie pracują nad naprawieniem błędu. Będziemy Was informować o tym na bieżąco.”
Czy Wy zauważyliście taki błąd?
Reklamy elastyczne w wyszukiwarce już dostępne
W ostatnim czasie Google udostępnił polskim użytkownikom możliwość tworzenia nie tylko reklam elastycznych w sieci reklamowej, ale również w wyszukiwarce. Nowy typ reklamy ma umożliwić wyświetlanie trafniejszych oraz bardziej rozbudowanych komunikatów potencjalnym klientom.
Działanie i zalety
Celem reklam elastycznych w wyszukiwarce jest dopasowanie komunikatów reklamowych do haseł wyszukiwanych przez użytkowników. Z tego powodu niezwykle ważne jest podanie jak największej liczby nagłówków oraz tekstów reklam, aby Google był w stanie dopasować reklamę do zapytań potencjalnych klientów. Wymagane jest wprowadzenie minimum 5 różnych nagłówków oraz co najmniej 2 tekstów reklam. Dzięki temu rozwiązaniu Google samodzielnie dopasowuje komunikaty oszczędzając czas reklamodawców.
Obecnie reklamy elastyczne w wyszukiwarce występują w wersji beta – z tego powodu ich dostępność dla niektórych reklamodawców może być ograniczona. Jednakże, Google zapewnia, że trwają prace nad ulepszaniem systemu ich funkcjonowania.
Mierzenie efektywności reklam z Ad Strength
Reklamy elastyczne w wyszukiwarce to nie jedyna nowość. Od września Google wprowadził wskaźnik Ad Strength, pozwalający zmierzyć skuteczność danej reklamy elastycznej w sieci reklamowej bądź wyszukiwarce jeszcze przed jej publikacją. Reklamy oceniane są w skali od ,,Zła’’ do ,,Doskonała’’. Ponadto, Google podaje sugestie dotyczące obszarów, które można poprawić, aby reklama była bardziej skuteczna np. ,,Dodaj więcej nagłówków’’. Ad Strength ma pomóc w tworzeniu efektywnych reklam zawierających odpowiednią ilość informacji.
Automatyczne rozszerzenia reklam produktowych (PLA)
Reklamy wyróżniające się na tle konkurencji, a jednocześnie dostarczające trafnych i pełnych informacji mogą być skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. W reklamach Google AdWords w celu wyróżnienia ofert do reklam dodawany jest tekst promocyjny, który cieszy się popularnością wśród reklamodawców – teraz Google wprowadza nowe automatyczne rozszerzenie reklam produktowych (PLA).
Nowe rozszerzenia korzystają z informacji podanych przez reklamodawców w ustawieniach Merchant Center i w plikach danych. Dzięki nim można wyświetlać czytelne informacje o niższej cenie i bezpłatnej dostawie. Według ostatnich danych reklamodawcy korzystający z automatycznych rozszerzeń uzyskują wyższy współczynnik klikalności i to rozwiązanie zdobywa już zwolenników. Pojawiły się również pierwsze informacje, że Google zamierza wyłączyć funkcję tekstu promocyjnego i jeszcze częściej wyświetlać rozszerzenia automatyczne.
Dodatkowe informacje i forum dyskusyjne dostępne jest na Google+.