Ciekawostki od Google

Kiedy można usunąć przekierowanie?

Jak długo należy pozostawić przekierowanie 301, aby nie zaszkodzić stronie? Czy Google ma w tej kwestii jakieś rekomendacje?

Gary Illyes napisał na Twiterze, że gdy nowa strona, do której prowadzi przekierowanie została zindeksowana to stara wersja może zostać usunięta. Dotyczy to sytuacji, gdy nie ma możliwości dłużej utrzymywać przekierowania 301, np. z powodu bardzo dużego pliku htaccess.

Pracownik Google zaznaczył, że najlepszą opcją jest utrzymanie przekierowania na zawsze, ale nie zawsze jest to możliwe. Wówczas bezpiecznie można usunąć przekierowanie, gdy nowa strona zostanie zaindeksowana. Jest jednak jeden minus tej sytuacji. Jeśli pojawią się odnośniki prowadzące do starej strony już po jej usunięciu, nie zostaną one skierowane do nowej strony.

Czym są Doorway Pages?

27 kwietnia pisaliśmy o tym, że Google uruchomiło algorytm odpowiedzialny za doorway pages. Jak się jednak okazuje nie każdy wie czym właściwie są doorway pages czyli strony przejściowe.

Sprawdzając w Centrum Pomocy Google można znaleźć, krótką charakterystykę stron przejściowych. Jednak jak się okazuje tak krótka definicja może nie być dla wszystkich klarowna.

Portal SE Round Table przedstawił wątek z forum dla webmasterów, gdzie jeden z użytkowników na przykładzie wyjaśnił czym są strony przejściowe (doorway pages):
„Przykładem doorway pages może być posiadanie witryny z 200 stronami, o takiej samej treści, gdzie zmieniają się tylko nazwy miejsca na każdej ze strony (np. Znajdź taksówkę w Londynie/ Znajdź taksówkę w Nowym Jorku). Strony mają pojawiać się w rankingu samodzielnie, pod różnymi słowami kluczowymi, jednak ruch ma być przekierowany do jednego miejsca.”

Webmaster Tools API

Google ogłosiło na blogu dla Webmasterów, że w ciągu lata pracowali nad nowym Google Webmaster Tools API.

Zaktualizowany interfejs narzędzi dla webmasterów zyskały dodatkowe funkcje. Nowy API pozwala użytkownikom:
-dodać lub usunąć strony z konta ( można obsługiwać na koncie 500stron)
-dodać lub usunąć mapy strony
-dodać ostrzeżenie lub błąd dotyczące strony
-uzyskać informacje o wszystkich rodzajach błędów dla indeksowanej strony z uwzględnieniem czasu
-stworzyć listę błędów indeksowania
-oznaczyć poszczególne błędów jako „naprawione”

Nowy interfejs jest zaktualizowany z pozostałymi interfejsami Google. Dzięki czemu użytkownicy innych Google API mają mieć ułatwione rozpoczęcie używania nowego interfejsu programowania aplikacji dla webmasterów.

Google zachęca użytkowników do komentowania zmian jakie zastosowali i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami.

Żółty trójkąt ostrzegawczy w Google

Google testuje oznaczenia wolno ładujących się stron. W wyszukiwarce po raz kolejny dostrzeżono etykiety ostrzegające przed niestabilnym połączeniem, które może uniemożliwić płynne odtworzenie danego wyniku.

Przypomnijmy, że już w lutym pojawiła się informacja o tym, że Google testuje oznaczenia dla zbyt wolno ładujących się stron. Pojawiły się wtedy w w wyszukiwarce czerwone etykiety z napisem „slow”. Etykiety nie zagościły jednak na stałe w wynikach wyszukiwania.

Kilka dni temu temat komunikatów ostrzegawczych powrócił. Portal The Android Soul zaprezentował screeny prezentujące nowe ostrzeżenia od Google. Tym razem przy wynikach wyszukiwania możemy zauważyć żółty trójkąt ostrzegawczy z czarnym wykrzyknikiem oraz napis „Slow to load”.

Opublikowane screeny dotyczą wyszukiwarki mobilnej, a ostrzeżenia pojawiły się głównie przy wynikach odnoszących się do filmów zamieszczonych w serwisie YouTube. Czy tym razem  komunikaty ostrzegawcze zagoszczą w wyszukiwarce na stałe?

Czy publikować opinie w innym języku niż prowadzona jest strona?

Czy jeśli strona prowadzona jest w języku polskim to dobrym rozwiązaniem jest zamieszczanie obcojęzycznych opinii o produkcie lub usłudze?

John Mueller uważa, że takie działanie jest w porządku i nie zaszkodzi stronie. Pracownik Google opublikował na ten temat krótki wpis na forum pomocy dla webmasterów (Google Webmaster Help).  Co wynika z wpisu? Jeśli oryginalnym językiem, w którym prowadzisz stronę jest np. język polski to nie ma przeciwwskazań, abyś opublikował opinie w języku np. angielskim.

Jeśli posiadasz więcej wersji językowych, warto upewnić się że zastosowane zostało połączenie hreflang, które umożliwia Google wyświetlać adresy URL we właściwej wersji językowej.

Dobrym rozwiązaniem jest również dodanie przycisku, który umożliwi przetłumaczenie opinii na język, w którym prowadzona jest strona.